Vásárlási Feltételek

VÁSÁRLÁSI FELTÉTELEK

1. Bejelentkezés, kijelentkezés, regisztráció

2. Kosár/Megrendelés

3. Szállítási feltételek és díjak

4. Árak

5. Fizetés

6. Panaszok kezelése

7. Elállás joga

8. Szavatosság, jótállás

9. Felelősség

10. Távszerződés

1. Bejelentkezés, kijelentkezés, regisztráció

1.1. Első vásárlása megkezdését megelőzően – ahhoz, hogy a webshopot használni tudja – áruházunkban történő regisztráció szükséges. Az oldal jobb felső sarkában található Bejelentkezés, majd Regisztráció menüpontra kattintva kérjük, töltse ki felhasználói fiókja adatait.

A regisztrációval Ön tudomásul veszi, hogy az adatszolgáltatás önkéntességen alapul, hozzájárulását önként és határozatlan időre adja azzal a feltétellel, hogy írásban azt bármikor visszavonhatja. Személyes adataiban történő változás esetén (pl. lakcím, telefonszám) új regisztráció szükséges.

1.2. Amennyiben Ön már regisztrált vásárlónk, a belépéshez elegendő felhasználó nevét és jelszavát megadnia, majd a bejelentkezés gombra kattintva megkezdheti vásárlását.

1.3. Kijelentkezésre akkor van szükség, ha Ön olyan helyről internetezik, ahol mások is használhatják ugyanazt a számítógépet. A kijelentkezéssel megakadályozza, hogy bárki az Ön nevében termékeket rendeljen nálunk. Kijelentkezni a Fiókom menüpontban a Kijelentkezés menüponttal tud.

2. Kosár/Megrendelés

2.1. A termékek részletes leírásánál megjelenik a “kosárba teszem” gomb. Amennyiben az adott termék tekintetében létezik, akkor a legördülő listából kiválasztható a kívánt szín, illetve méret. Amennyiben a termékekkel kapcsolatban további információra van szüksége, kérjük, lépjen velünk kapcsolatba, és kollégáink bővebb felvilágosítást adnak akár telefonon akár e-mailben.

2.2. A kiválasztott termék megrendeléséhez kattintson a “kosárba teszem” gombra. Ezzel a termék az Ön kosarába kerül. A kosarában lévő termékeket és azok összértékét az oldal jobb oldalán, felül követheti nyomon.

2.3. Az oldal jobb felső részén található kosár ikonra kattintva lehetősége van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a „Mennyiség” oszlopban található adatbeviteli mezőben adja meg a rendelni kívánt mennyiség darabszámát. Amennyiben törölni kívánja a kosárban található termékeket, akkor nyomja meg az „X” „Töröl” gombot. Kosarában tetszőleges számú terméket elhelyezhet, akár több darabot is rendelhet ugyanabból a termékből.

2.4. Választhat, hogy folytatja a vásárlást és újabb termékeket helyez a kosarába – ebben az esetben kattintson a “vásárlás folytatása” gombra – vagy a már kiválasztott terméket/termékeket megrendeli – ebben az esetben kattintson a “szállítási és fizetési adatok megadása” gombra.

2.5. Amennyiben a termékek megrendelése mellett döntött, módosíthatja a “megrendelő adatait”, melyek között lévő cím egyben a számlázási címet is jelenti. Amennyiben szállítási cím eltér a számlázási címtől, töltse ki a szállítási adatokat. A rendszer a termékek értékéhez automatikusan hozzáteszi az Ön alapértelmezett szállítási címéhez tartozó szállítási költséget, így kapja meg az aktuális fizetendő végösszeget. Alapértelmezett esetben a terméket a megadott címre küldjük ki. Lehetősége van arra, hogy megrendelésenként az előzőleg megadottól eltérő szállítási és számlázási címet adjon meg. Válassza ki a “fizetés módját”, jelenleg utánvétre és átutalással történő fizetésre van lehetőség.

2.6. Amennyiben ismét módosítani akar a kosárba tett tételeken, nyomja meg a “tételek módosítása” gombot. Megrendelés véglegesítéséhez kattintson a “megrendelés véglegesítése” gombra.

2.7. Ellenőrizze a kosárba tett tételeket, a számlázási, szállítási és fizetési adatokat. Amennyiben módosítani kíván, kattintson a “megrendelés módosítása” gombra. Megrendelése elküldéséhez kattintson a “megrendelés elküldése” gombra. Megrendelése ekkor már nem visszavonható.

A rendelés beérkezése után megkezdjük megrendelésének feldolgozását. A beérkezett rendelések feldolgozása után Önt e-mailben értesítjük a sikeres készletfoglalásról, valamint jelezzük, ha bizonyos termékek készlethiány miatt nem szállíthatók és helyettesítő termékeket kínálunk fel az Ön számára. Az e-mail visszaigazolás - az ünnepnapok és munkaszüneti napok kivételével - a megrendelés beérkezését követő 24 órán belül mindenképpen megtörténik. Amennyiben ez 48 órán belül nem történik meg, úgy a Megrendelőt nem köti a megrendelése és nem köteles a kiszállított terméket átvenni. Megrendelése státuszát a “fiókom” menüpontban követheti nyomon.

3. Szállítási feltételek és díjak

3.1. Házhozszállítás belföldre futárszolgálattal

3.1.1. A készleten lévő termékek esetében munkanapokon délelőtt 11 óráig leadott rendeléseket a lehető legrövidebb időn belül visszaigazoljuk, és még aznap átadjuk a Csomagpiac csomagküldő szolgálatnak. Ebben az esetben csomagját rendelése másnapján, de legkésőbb 3 munkanapon belül megkapja.

3.1.2. A készleten lévő termékek esetében munkanapokon délelőtt 11 óra után leadott rendeléseket legkésőbb másnap munkaidőben visszaigazoljuk, és a rendelést követő munkanapon átadjuk a Csomagpiac csomagküldő szolgálatnak. Ebben az esetben csomagját rendelését követő második napon kapja meg, de legkésőbb 3 munkanapon belül.

3.1.3. A pénteken leadott rendelések legelőbb hétfőn kerülnek kiszállításra. Amennyiben online bankkártyás(Paypal) fizetési módot választott, kizárólag a csomag ellenértékének beérkezése után áll módunkban a kiszállítást elindítani. A kiszállítás pontos dátumáról minden esetben e-mail értesítést küldünk, a kiszállítást megelőző napon, mely csomagja Csomagpiac nyomkövetési kódját is tartalmazza. A kiszállítást megelőző napon a Csomagpiac értesítést küld a kiszállítás pontos dátumáról, amely a Vevő részéről még módosítható. A kiszállítás napján a Csomagpiac értesítőben adja meg az 1 órás intervallumot melyben a csomag kézbesítésre kerül.

Amennyiben a kézbesítő az áru átadását nem tudja teljesíteni, úgy a csomagról értesítést hagy. A küldeményről ezután az értesítésen megjelölt telefonszámon lehet érdeklődni. Sikertelen kézbesítés esetén a futárszolgálat az újra egyeztetett időpontban megkísérli a kiszállítást. Amennyiben nem tudta átvenni a csomagot, a második kiszállítás díjmentes, azonban a további kiszállítások díjai megegyeznek az alap kiszállítási díjjal.

3.1.4. A szállítási idő megváltoztatásának jogát fenntartjuk arra az esetre, ha tényleges készletünk eltérne a nyilvántartástól, pl. hibás termék. Ilyen esetben telefonon vagy e-mailben értesítjük.

3.1.5. A rendelhető termékek esetében a szállítás időpontját a termék készletünkre kerülése határozza meg. Ilyen esetekben e-mailen vagy telefonon jelezzük a várható beérkezési időt.

A szállítási költségek:

A szállítási költség Magyarország egész területén az alábbiak szerint alakul:

- 0-3 kg súlyig 1.490.- Ft DPD csomagszállítással

- 0-2 kg súlyig 2080 Ft Magyar Posta szállítással

A szállítási költség nem tartalmazza az utánvét díját.

Az utánvét díja: 

1 - 10 000 Ft-ig 300 Ft

10 001 - 20 000 Ft-ig 375 Ft

20 001 - 50 000 Ft-ig 500 Ft

50 001 - 100 000 Ft-ig 900 Ft

100 001 - 300 000 Ft-ig 1900 Ft

300 001 - 500 000 Ft-ig 3750 Ft

A www.kajak.hu webshopban kínált néhány termék (pl. K1 Cinco  stb.) extrém súlya és/vagy mérete miatt további szállítási költséget számolunk fel. Az ide vonatkozó termékek esetében a termékleírásoknál, és/vagy a visszaigazoló e-mailben jelezzük, hogy az adott termékre különleges szállítási kondíciók érvényesek.

3.2. Személyes átvétel üzletünkben

A készleten lévő megrendelt termékek személyesen is átvehetők üzletünkben. Ezt az átvételi módot azon vásárlóinknak ajánljuk, akik a termékeket a megrendeléstől számított három napon belül személyesen át tudják venni üzletünkben. Ebben az esetben természetesen a megrendelt termékeket nem terheli szállítási költség.

3.3. Szállítás külföldre

A szállítási és fizetés díjaink belföldre vonatkoznak, ezért ilyen esetben kérjük keresse fel vevőszolgálatunkat. Külföldre nem egységesek a szállítási díjak, illetve utánvétre is csak korlátozottan van lehetőség, ezért csak egyedi megoldásokat tudunk kínálni.

4. Árak

A www.kajak.hu webshopban feltüntetett eladási árak Forintban vannak megadva és tartalmazzák az általános forgalmi adót, viszont szállítási költség nélkül értendőek. A szállítási költség Önt terheli és a rendelés végén a számlázáskor a kiválasztott termékek kiegészítendő többlet költségeként szerepelnek. Az Eladó az árváltoztatás jogát fenntartja, rendeléskor azt az árat vesszük figyelembe, amely a rendelés pillanatában a honlapon szerepel. Az esetleges elírásokból eredő károkért cégünk nem vállal felelősséget.

5. Fizetés

A megrendelt termékek árát és az esetleges szállítási költséget kétféle módon egyenlítheti ki:

5.1. Utánvétes fizetéssel: Az áru ellenértékét és az esetleges csomagköltség díját a futárnak kell átadni. Az áru átvételekor a megrendelő számlát kap, mely az áru ellenértékét, valamint az esetleges csomagköltséget is tartalmazza. A számla a két fél között létrejött, írásban kötött szerződésnek minősül.

5.2. Paypal: Lehetőség van Paypal-on keresztül fizetni, amennyiben rendelkezik Paypal felhasználói fiókkal. Ezen felül a Paypal rendszerén keresztül lehetőség van regisztráció nélkül is online bankkártyás fizetésre. 

6.Panaszok kezelése

A panaszügyintézés helye megegyezik a Kajak.hu Kft. székhelyével - azaz a forgalmazás, illetve értékesítés helyével. Írásban benyújtott panasz esetén a vállalkozás ügyfélszolgálatának levelezési címe: 1031 Budapest, Római part 35-36., elektronikus levelezési címe: info@kajak.hu, telefonszáma:…......

A fenti tájékoztatás a Kajak.hu Kft. üzlethelyiségében jól láthatóan és olvashatóan kifüggesztésre került.

A megrendelő a Kajak.hu Kft-nek, illetve a Kajak.hu Kft. érdekében vagy javára eljáró személynek az áru megrendelő részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban is közölheti a vállalkozással.
 A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát

- személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a megrendelő részére átadni,

- telefononon közölt szóbeli panasz esetén a megrendelőnek legkésőbb a beérkezésétől számított 30 napon belül érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

a) a megrendelő neve, lakcíme,

b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,

c) a megrendelő panaszának részletes leírása, az általa bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok,

d) a vállalkozás nyilatkozata a megrendelő panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,

e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon közölt szóbeli panasz kivételével - a megrendelő aláírása,

f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje.

A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a megrendelőt írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti. Meg kell adni az illetékes hatóság, illetve a vállalkozás székhelye szerinti békéltető testület levelezési címét.

Szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését a megrendelőnek kell bizonyítania. Ha a vállalkozás a szerződés megkötését vitatja, köteles felhívni a megrendelő figyelmét a panasztétel lehetőségére és a panasz intézésének - a fogyasztóvédelemről szóló törvényben foglaltakkal összhangban álló - módjára. A szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a megrendelő bemutatja.


A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.

A vállalkozás a megrendelő nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti

- a megrendelő nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez,

- a megrendelő és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát,

- a szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontját,

- a hiba bejelentésének időpontját,

- a hiba leírását,

- szavatossági vagy jótállási igénye alapján a megrendelő által érvényesíteni kívánt jogot,

- a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.

Ha a vállalkozás szavatossági vagy jótállási kötelezettségének a megrendelő által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ezt a jegyzőkönyvben indokolni kell.


A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy jogvita esetén a megrendelő a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.


A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a megrendelő rendelkezésére kell bocsátani.


Ha a vállalkozás a megrendelő szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról - az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is - öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a megrendelőt.


A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.


Kijavításra vagy a szavatossági vagy jótállási igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében az ingó dolgot elismervény ellenében kell átvenni, amelyen fel kell tüntetni

a) a megrendelő nevét és címét,

b) a dolog azonosításához szükséges adatokat,

c) a dolog átvételének időpontját, továbbá

d) azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított dolgot átveheti.

Fentiek a szavatossági vagy jótállási igényről felvett jegyzőkönyvben is teljesíthetők.


Esetleges panasz, vita, sérelem esetén a megrendelőnek joga van békéltető testülethez fordulni.

Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, Budapesti Békéltető Testület:

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Fax: 06 (1) 488 21 86
Telefon: 06 (1) 488 21 31

Iratleadási időpontok:

hétfő: 8.30-16.30, kedd: 8.30-16.30, szerda: 8.30-16.30, csütörtök: 8.30-18.00, péntek: 8.30-
13.30

Tanácsadási időpontok:

hétfő: 12.30-16.30, szerda: 12.30-16.30.
10.5.1.2. A területileg illetékes kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független testület, a békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztó és a vállalkozás közötti,

- a termék minőségével,

- a termék biztonságosságával,

- a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával,

- a szolgáltatás minőségével,

- a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével

kapcsolatos vitás ügy bírósági eljáráson kívüli rendezése: e célból egyezség létrehozásának megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.


Az eljárásra a megrendelő lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. A megrendelő belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a megrendelői jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg. A megrendelő kérheti, hogy általa megjelölt más békéltető testület legyen illetékes.
 A békéltető testület eljárásának megrndelő kérelmére történő megindításának feltétele, hogy a megrendelő az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

A megrendelő a kérelmet a békéltető testület elnökéhez címezve, írásban kell, hogy benyújtsa.


A kérelemnek tartalmaznia kell

a) a megrendelő nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,

b) a jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,

c) ha a megrendelő az általánostól eltérő illetékességet kíván alkalmazni, akkor az annak megfelelő illetékességű a békéltető testület megjelölését,

d) a megrendelő álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,

e) a megrendelő nyilatkozatát, hogy a vállalkozással megkísérelte a vitás ügy rendezését,

f) a megrendelő nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,

g) a testület döntésére irányuló indítványt,

h) a megrendelő aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a megrendelő bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a megrendelő rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előzetes szükséges egyeztetés megkísérléséről.


A békéltető testület elnöke az eljárást megszünteti, ha megállapítható, hogy a felek között ugyanabból a ténybeli alapból származó ugyanazon jog iránt korábban más békéltető testület előtt eljárást indítottak, közvetítői eljárást indítottak, per van folyamatban vagy annak tárgyában már jogerős ítéletet hoztak.


Az elnök a meghallgatás kitűzött időpontjáról, illetve arról, hogy kezdeményezi a meghallgatás mellőzését, a feleket előzetesen értesíti.


Az elnök a körülmények mérlegelése alapján kezdeményezheti az eljárás írásbeli lefolytatását, a meghallgatás mellőzéséhez azonban mindkét fél hozzájárulását be kell szereznie. A hozzájárulást megadottnak kell tekinteni, ha a fél - az elnök erre irányuló felhívásának kézbesítésétől számított - tizenöt napon belül nem nyilatkozik.


Az eljárás során a tanács elnöke egyezséget kísérel meg létrehozni a felek között. Ha az egyezség megfelel a jogszabályoknak, a tanács azt határozattal jóváhagyja, ellenkező esetben, illetve egyezség hiányában az eljárást folytatja.
 Az eljárás nem nyilvános, kivéve, ha az eljárás nyilvánosságához mindkét fél hozzájárul.


Ha a meghallgatáson bármelyik fél szabályszerű értesítés ellenére nem jelenik meg, vagy nem terjeszti elő bizonyítékait, a tanács lefolytatja az eljárást, és a rendelkezésre álló adatok alapján dönt.

A tanács az eljárást megszünteti, ha

a) a megrendelő a kérelmét visszavonja,

b) a felek az eljárás megszüntetésében megállapodnak,

c) az eljárás folytatása lehetetlen,

d) az eljárás folytatására a tanács megítélése szerint bármely okból - ideértve azt az esetet is, ha a kérelem megalapozatlansága meghallgatás tartása nélkül megállapítható - nincs szükség.

Egyezség hiányában a tanács az ügy érdemében

a) kötelezést tartalmazó határozatot hoz, ha a kérelem megalapozott, és a vállalkozás a békéltető testület döntését magára nézve kötelezőként elismerte, vagy

b) ajánlást tesz, ha a kérelem megalapozott, azonban a vállalkozás az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem ismeri el, illetve ha a tanács döntésének elismeréséről egyáltalán nem nyilatkozott.

A tanács a megrendelő kérelmének elutasításáról dönt, ha a meghallgatást követően a kérelmet megalapozatlannak találja.


Az eljárás költségét az a fél viseli, akinek terhére a tanács az ügyet eldöntötte.


A tanács határozata, illetve ajánlása nem érinti a fogyasztónak azt a jogát, hogy igényét bírósági eljárás keretében érvényesítse.


A tanács kötelezést tartalmazó határozata, illetve ajánlása ellen fellebbezésnek nincs helye, annak hatályon kívül helyezése azonban kérhető a bíróságtól.

7. Elállás joga

A megrendelő 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől azokban az esetekben, amikor a termék nem áll elállási korlátozás alatt.

Az elállási határidő az attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a megrendelő vagy a megrendelő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi, több termék szolgáltatásakor attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a megrendelő vagy a megrendelő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó terméket átveszi, több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor amelyen a megrendelő vagy a megrendelő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi, termék meghatározott időszakon belüli rendszeres szolgáltatására vonatkozó szerződés esetében attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a megrendelő vagy a megrendelő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy átveszi az első terméket.

Elállás esetén a megrendelő elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát személyese, postán, vagy e-mail útján köteles eljuttatni a vállalkozás részére.

A megrendelő felhasználhatja a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. sz. mellékletében található elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is, de nyilatkozatát megteheti formakényszer nélkül is.


Határidőben gyakorolja elállási jogát a megrendelő, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.

Ha a megrendelő eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a vállalkozó visszatéríti a megrendelő által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a megrendelő az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.)


Vállalkozó a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha megrendelő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag megrendelőt semmilyen többletköltség nem terheli.
 Elállás esetén a megrendelő köteles a vállalkozó számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül a 1031 Budapest, Római part 35-36. sz. alatti üzletébe visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt a megrendelő elküldi a terméket.
 A termék visszaküldésének közvetlen költségét a megrendelő viseli.

A visszatérítést a vállalkozó mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a megrendelő nem igazolta, hogy azt visszaküldte. A kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
 A megrendelő kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
 A megrendelő nem gyakorolhatja az elállási jogát:


- a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti


- olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a jogszabályban meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ


- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak


- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében

- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza

- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel

- olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából

- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta

- hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével

- a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

8. Szavatosság, jótállás

8.1.Kellékszavatosság: Megrendelő a vállalkozó hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
 A megrendelő - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Megrendelő kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az általa választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a megrendelő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
 Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban megrendelő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
 Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Megrendelő a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő két hónap, de legfeljebb egy év.
 Megrendelő a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha megrendelő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Vállalkozó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már megrendelő köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

8.2.Termékszavatosság: Ingó dolog (termék) hibája esetén megrendelő - választása szerint - kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
 Termékszavatossági igényként megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
 A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
 Termékszavatossági igényét megrendelő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
 Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén megrendelőnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:


- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy


- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
 A megrendelő ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

8.3. Jótállás: Hibás teljesítés esetén egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben felsorolt termékekre vonatkozóan a fenti rendelet szerint a vállalkozás jótállásra köteles.


Elérhetőség: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a0300151.kor

A jótállás időtartalma 1 év, mely a megrendelt termék megrendelő általi átvételekor kezdődik. A jótállási jegy a vállalkozótól a terméktől külön postai úton érkezik. A jótállás a jótállási jeggyel érvényesíthető. A határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
 A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét. A megrendelő a kijavítás iránti igényét a forgalmazó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.


A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
 A jótállás keretébe tartozó javítás esetén a forgalmazó, illetve a javítószolgálat a jótállási jegyen köteles feltüntetni:


- a javítási igény bejelentésének és a javításra átvétel időpontját, gépjármű esetében
 továbbá a kilométeróra állását,


- a hiba okát és a javítás módját,


- a fogyasztási cikk megrendelő részére történő visszaadásának időpontját, gépjármű esetében továbbá a kilométeróra állását,


- a jótállás - a kijavítás időtartamával meghosszabbított - új határidejét.


A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani.


Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az
 el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik.


Ha a megrendelő a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 6:159. § (2) bekezdés a) pontja szerinti aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
 A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem lehet érvényesíteni, egyébként viszont a megrendelőt a jótállásból fakadó jogok az előző pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

8.4. Szavatosságokról szóló mintatájékoztató

A 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet alapján: 
A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztató:

- Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet a vásárló a kellékszavatossági jogával?

A vásárló valamely termék/szolgáltatás hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg a vásárlót kellékszavatossági igénye alapján?

A vásárló - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
A vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti a vásárló a kellékszavatossági igényét?

A vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a vállalkozás felhívja a vásárló figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.

Kivel szemben érvényesítheti a vásárló a kellékszavatossági igényét?

A vásárló a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a vásárló köteles bizonyítani, hogy a vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

- Termékszavatosság

Milyen esetben élhet a vásárló a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén a vásárló - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg a vásárlót a termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként a vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti a vásárló a termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét a vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a vásárlónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt
felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
A vállalkozás felhívja a vásárló figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

- Jótállás

Milyen esetben élhet a vásárló a kellékszavatossági jogával?

Hibás teljesítés esetén szerződés alapján a vállalkozó jótállásra köteles.

A vásárlót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján? Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
A vállalkozás felhívja a vásárló figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a vásárlót a jótállásból fakadó jogok az
1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

9. Felelősség

Az oldalon feltüntetett leírások és képek csupán tájékoztató jellegűek, azok eltérhetnek a valóságtól. A Kajak.hu Kft. mindent megtesz annak érdekében, hogy az adatok a valóságnak megfeleljenek. Az esetleges elírásokért a Kajak.hu Kft. semmilyen felelősséget nem vállal.

10. Távszerződés

A szerződés tárgya a Kajak.hu Kft. internetes áruházában (www.kajak.hu) található valamennyi árucikk.

Az árucikkek tulajdonságait, jellemzőit az árucikkhez tartozó konkrét oldalon tudhatja meg.

Adatainkat az Impresszum pontban találja meg.

A megrendelőlap kitöltésével és elküldésével és annak a Kajak.hu Kft. e-mail által történő visszaigazolásával a 45/2014.(II.26.) Kormányrendelet alapján távollévők közötti szerződés jön létre a Kajak.hu Kft. (cím: 1031 Budapest, Római Part 35-36., adószám: …….) mint Szolgáltató, valamint a Megrendelő, mint Vevő között az alábbi feltételek szerint:

  • A Szállító köteles utánvéttel vagy kiszállítás útján a Vevő által a Megrendelőlapon kiválasztott termékeket az azon megjelölt szállítási címre eljuttatni. Amennyiben a megrendelés teljesítése bármilyen okból akadályba ütközik, úgy a Szállító köteles haladéktalanul e-mail vagy telefon útján felvenni a kapcsolatot Vevővel a továbbiak egyeztetése érdekében.
  • Vevő köteles az általa feladott Megrendelőlapon megjelölt és a Szállító által a megadott címre kiszállíttatott termékeket átvenni. Utánvétes szállítás esetén Vevő köteles a Szállító által küldött visszaigazoláson feltüntetett vételárat - mely a termékek csomagolási, szállítási és utánvét költségeit is tartalmazza - készpénzben a kézbesítő részére kifizetni.
  • Az esetleges jogviták elbírálására Felek a Pesti Központi Kerületi Bíróság illetékességét kötik ki.
  • Az itt nem szabályozott kérdésekre a Polgári Törvénykönyv, valamint a már hivatkozott 45/2014.(II.26.) sz. Korm. rendelet szabályai az irányadóak.
  • A honlap használatának segítségével létrejövő szerződések nyelve a magyar. Megrendelése az elektronikusan megküldött rendelés-visszaigazolással együtt a Ptk. szerint távollévők között kötött adás-vételnek minősül. A szerződés írásban jön létre, a szerződést a Kajak.hu Kft. teljesítés után online iktatja, így az esetleges jogviták esetén a beérkezett rendelés, ami írásbeli szerződésnek minősül visszakereshető a Kajak.hu Kft. adatbázisából. A Kajak.hu Kft. a Megrendelő adatait a szerződés teljesítése és az esetleges kifogások intézése érdekében az ügyletekre vonatkozó adatokkal együtt tárolja, illetéktelen személyek részére nem adja ki.

    Magatartási kódexet a weboldal üzemeltetője külön nem adott ki, illetve más magatartási kódex sem vonatkozik rá.

    Panaszügyintézés lehetőségeinek ismertetése: Felhasználó a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszait az alábbi elérhetőségeken tudja bejelenteni: Levelezési cím:

    Kajak.hu Kft. 1031 Budapest, Római Part 35-36.

    Telefonszám: +36 70 330 8666

    Email cím: info@kajak.hu

    Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C. Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.

    Telefon: +36 -1-391-1400 Fax: +36-1-391-1410

    E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

    Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság: Cím: 1088 Budapest, József krt. 6. Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.

    Központi telefonszám: +36 1 459 4800 Faxszám: +36 1 210 4677

    Vagy az illetékes Területi Főfelügyelőség elérhetősége mely az alábbi linken érhető el http://www.nfh.hu/magyar/informaciok/elerheto/teru...

    Vásárlási feltételeink érvénye: 2016.09.08-tól visszavonásig érvényesek.